stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,hareket);

function hareket(e:Event):void

{

         topmc.x +=  10;

         //çarpan_nesne.hitTestObject(çarpılan_nesne) nesneler birbirine değdiği anda true sonucunu verir

         if (topmc.hitTestObject(tasmc))

         {

                       topmc.x -=  60;

         }

}

  • Ekrandaki iki tas arasında çarptığı anda gidip gelmesini sağlayan örneği yapınız.

var durum:Boolean = true;

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,hareket);

function hareket(e:Event):void

{

         if (durum)

         {

                       topmc.x +=  10;

                       topmc.y+=1;

         }

         if (durum==false)

         {

                       topmc.x -=  10;

                       topmc.y+=1;

         }

         if (topmc.hitTestObject(tasmc))

         {

                       durum=false;

         }

  • Ekranda iki tas arasında aşağı yukarı hareket eden top nesnesi hızlanarak ve yavaşlayarak hareket edecek.

var durum:Boolean = true;

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,hareket);

function hareket(e:Event):void

{

if (durum)

{

                topmc.y +=  20;

                topmc.x+=1;

}

if (durum==false)

{

                topmc.y -=  20;

                topmc.x+=1;

}

if (topmc.hitTestObject(tasmc))

{

                durum=false;

 

}

if (topmc.hitTestObject(tasmc2))

{

                durum=true;

 

}

}

 

Reklamlar